Телемедичні рішення під час кризи
7 листопада, в ході віртуальної зустрічі партнерів Global Connections for Sustainable Telehealth, експерти в галузі телемедицини провели важливу панельну дискусію про чудову можливість покращити якість медичного обслуговування завдяки рішенням, які пропонуються телемедициною.
Ситуацію в Україні, в контексті простору для медичної допомоги у формі телеконсультацій у поєднанні з підтримуючим програмним забезпеченням, представив професор Віталій Величко з Національної академії наук України – головної наукової організації країни.
Учасники дискусії – експерти в галузі телемедицини з Європи та США поділилися своїм досвідом та знаннями, представивши реальні та перевірені рішення, здатні функціонувати у районах, де відбуваються воєнні дії – в даному випадку в Україні.
Європейські рішення, що роками використовуються для допомоги пацієнтам мережі медичних закладів, представив професор Петро Х. Скаржиньський, оториноларинголог, аудіолог, фоніатр, що представляє Центр Слуху і Мови МЕДІНКУС, Світовий Центр Слуху, Інститут Фізіології та Патології Слуху та Національну мережу телеаудіології (NNT). В обговоренні також взяв участь Мілтон Чен, який є співзасновником та генеральним директором VSee – відеотелемедичної платформи, що використовується, зокрема, астронавтами НАСА на борту Міжнародної космічної станції. Також він є співавтором відеостандарту XMPP, що використовується Google та Facebook Chat. Модератором панелі виступила Кріста Натолі, виконавчий директор дослідницького інституту CTeL, який досліджує та аналізує закони та правила державного та федерального рівня в галузі телемедицини.
Експерти обговорили свій досвід упровадження телемедицини в Україні. Вони розповіли про виклики та формальні проблеми, такі як ліцензування, питання безпеки, підтримка платформи, з якими вони стикаються як іноземні постачальники телемедичних послуг. Професор Скаржиньський, як лікар, також поділився своїм досвідом спілкування з пацієнтами, для допомоги яким використовується телемедицина – для оцінки наслідків операції та проведення реабілітації. Мілтон Чен ознайомив присутніх із стратегією та послідовністю дій при впровадженні програмного забезпечення для надання медичних послуг у віртуальному просторі. Він згадав про необхідність вивчити та оцінити потреби пацієнта.
Учасники дискусії також розглянули тему готовності людей у кризових ситуаціях використати телемедичні рішення. Вони обговорили, що варто змінити в системах, що використовуються на даний момент. Останнім обговорюваним питанням був приблизний план, як у разі подальших криз такі організації, як ВООЗ, USAID, Червоний Хрест та ООН, можуть використовувати телемедицину для зниження ризику та полегшення доступу пацієнтів до фахівців із лікування хронічних захворювань, а також для надання невідкладної допомоги при гострих та складних станах.
З погляду ринків, які опинилися в кризовій ситуації, таких як Україна, такі зустрічі, обговорення та обмін досвідом дають можливість перевірити нові, найкращі рішення, які можуть підтримати людей у складних ситуаціях, коли доступ до традиційних форм лікування суттєво обмежений або навіть неможливий.